Altın Terazi Kısa Metraj Film Yarışması Kısa II

Altın Terazi Kısa Metraj Film Yarışması Kısa II -

Detaylı Açıklama

BENİM ADIM UMUT / MY NAME IS HOPE  GEÇMİŞE BAKMAK / IN RETROSPECT KIRIKUZAKÇALAR / KIRIKUAZKÇALAR MADEN / L'MINA TEMEL EĞİTİM / PRIMARY EDUCATION  *Film ekibinin katılımıyla / With the participation of the film crew Benim Adım Umut / My Name Is Hope - Sherwan Haji Suriye istihbaratının kullandığı bir hapishaneyi politik bir tutsağın bakış açısıyla gözlemlediğimiz Benim Adım Umut, izleyiciyi şiddet dolu bir rejimle yüz yüze getiriyor. Kişisel yansımalarla politik tutsakların izlenimlerinin bir araya geldiği film, rejime karşı politik düşünceleri olanların yaşadığı şiddeti tüm çıplaklığıyla ve izleyiciyi de genç bir üniversite öğrencisi olan tutsağın bakışına ortak ederek hissettiriyor. Film tüm bir şiddetin içinde isminin de işaret ettiği bir umut ve bir direniş de bulunuyor. Aki Kaurismäki’yle işbirliğiyle ve Umudun Öteki Yüzü’nde başrolüyle tanınan Suriyeli Finlandiyalı sinemacı Sherwan Haji, yönetmenliğini üstlendiği kısa filmi Benim Adım Umut ile sadece Suriye değil, dünyanın tüm baskı altındaki halklarına dair bir hem bir ağıt yakıyor hem de bir umut hikayesi anlatıyor. Looking at a prison used by Syrian intelligence through the eyes of a political prisoner, My Name Is Hope confronts the viewer with a violent regime. Combining personal reflections with the impressions of political prisoners, the film lays bare the violence experienced by those with political views opposing the regime, drawing the viewer into the perspective of a young university student prisoner. Amidst all the violence, the film also offers hope and resistance, as suggested by its title.  Syrian-Finnish filmmaker Sherwan Haji, known for his collaboration with Aki Kaurismäki and his leading role in The Other Side of Hope, directs the short film My Name is Hope, which not only elegizes the people of Syria but all oppressed peoples around the world, while also telling a story about how resistance emerges in the most unexpected places. — — — — — — Geçmişe Bakmak / In Retrospect - Mila Zhluktenko, Daniel Asadi Faezi 1972 Münih Olimpiyatları için göçmen işçiler tarafından yapılan bir alışveriş merkezinde 2016 yılında ırkçı bir saldırı düzenlenir. Ortak kısa filmleri dünyanın dört bir yanında gösterilen ve şu anda uzun metrajlı projeleri üzerine çalışan Mila Zhluktenko ve Daniel Asadi Faezi’nin imzasını taşıyan belgesel, arşivin yaratıcı kullanımının da çarpıcı bir örneği. Film, ırkçı saldırının hedefi olan Olympia Alışveriş Merkezi’nin arşiv belgeleriyle, İran sinemasının Almanya’ya göç eden önemli yönetmeni Sohrab Shadid Saless’in filmlerinden bölümlere yer veriyor. Olympia’nın hikayesiyle Saless arasında yönetmenin Almanya’da uğradığı ayrımcılık üzerinden bir bağ kuruyor. Ütopyadan distopya ve nefrete uzanan bir izlek bulan film, dünya prömiyerini 2025 Berlin Film Festivali’nin kısa film yarışmasında yaptı. In 2016, a racist attack took place at a shopping center built by immigrant workers for the 1972 Munich Olympics. The documentary, by Mila Zhluktenko and Daniel Asadi Faezi, whose short films have been screened around the world and who are currently working on their feature-length projects, is a striking example of the creative use of archives. The film features archival documents from the Olympia Shopping Center, the target of the racist attack, alongside excerpts from the films of Sohrab Shadid Saless, a prominent Iranian filmmaker who emigrated to Germany. It establishes a connection between Olympia's story and Saless through the discrimination the director faced in Germany. Tracing a trajectory from utopia to dystopia and hatred, the film made its world premiere in the Short Film Competition at the 2025 Berlin Film Festival. — — — — — — Kırıkuzakçalar - Batınay Ünsür İzleyiciye bir distopya sunan Kırıkuzakçalar, adını geçtiği yerden, büyük bir felaket sonrası yeniden inşa edilen bir kentten alıyor. Film, isyankar Furya ile itaatkar bir adam olan babasına odaklanıyor. İlkel bir toplum inşasının başladığı Kırıkuzakçalar’da kentin en kutsal ritüeli sayılan, bir su kuyusu açmadır ve bu kuyuyu açan kişi boğularak kurban edilir. Furya’nın babası bu göreve layık görülüp sevinçle kabul eder ancak Furya babasını kentten kaçmaya ve isyana teşvik etmeye çalışır. Kırıkuzakçalar’dan önce deneysel filmler üreten yönetmen Batınay Ünsür, filminde atmosfer inşasının öne çıktığı bir distopya sunuyor ve siyaset ile aile üzerinden ilerleyen bir hikâye ile günümüzle de bağlar kuruyor. Kırıkuzakçalar, which presents the viewer with a dystopia, is named after the place it is set in: a city rebuilt after a great catastrophe. The film focuses on the rebellious Furya and her obedient father. In the film, where the construction of a primitive society has begun, the most sacred ritual of the city is the opening of a water well, and the person who opens this well is sacrificed by drowning. Furya's father is deemed worthy of this task and accepts it happily, but Furya tries to persuade her father to flee the city and rebel.  Director Batınay Ünsür, who previously produced experimental films, presents a dystopia in which atmospheric construction takes center stage, weaving a story that progresses through politics and family, establishing connections with the present day. — — — — — — Maden / L’Mina - Randa Maroufi Jerada, Fas’ta bir maden kasabası. Maden ocakları 24 yıl önce kapatılmış olmasına rağmen kasabanın ekonomik yapısı madene bağlı olduğu için halk, kapanmış madenlerde kaçak olarak kömür çıkarıyor. Bu maden ocaklarının bir stüdyoda yeniden kurulmasıyla çekilen belgesel Maden’de hem madencilerin sözlü anlatımlarına yer veriyor ve halkın yardımıyla düzen stüdyoda canlandırılıyor. Sömürünün sonuçları ve çaresizlikle ilgili bu hikayede etkileyici bir görsel dil yakalayan Maden’in yönetmeni Randa Maroufi, Le Park ve Bab Sebta’nın ardından bu filmle Fas şehirleriyle olan üçlemesini sonlandırıyor. Maden, 2025 Cannes’da Eleştirmenlerin Haftası bölümünün kısa film dalında keşif ödülünü kazandı. Jerada is a mining town in Morocco. Although the mines were closed 24 years ago, the town's economy remains dependent on mining, so the people illegally extract coal from the closed mines. The documentary L'mina, filmed in a studio where these mines were recreated, features the miners' oral accounts and recreates the mining experience in the studio with the help of the local people. Capturing an impressive visual language in this story about the consequences of exploitation and helplessness, L'mina director Randa Maroufi concludes her trilogy about Moroccan cities with this film, following Le Park and Bab Sebta. L'mina won the Discovery Award in the short film category at the 2025 Cannes Critics' Week. — — — — — — Temel Eğitim / Primary Education - Aria Sánchez, Marina Meira Kadınların çocukluktan itibaren sesinin kısılması, Temel Eğitim’in çıkış fikri. Okulda güzel sesiyle şarkılar söyleyen Daniela’nın sesi kısılır ve yorgun ses tellerini dinlendirmesi gerekir. Bu geçici durum, Daniela’nın sesinin uzun süreli kısılması için hem akranlarının hem de nesillerdir kadınların sesini kısan bir gücün devreye gireceği bir fırsata dönüşür. Filmin Kübalı ve Brezilyalı yönetmenleri Aria Sánchez ve Marina Meira, temel bir fikri alıp bunu korku gerilim ile absürd arasında gidip gelen güçlü bir atmosfer eşliğinde sunuyorlar. Baskı mekanizmalarının karanlığını hatırlatan bu atmosferle dikkat çeken film, 2025 Locarno Film Festivali’nin kısa film yarışmasından En İyi Yönetmen Ödülü kazandı. The suppression of women's voices from childhood is the central idea behind Primary Education. Daniela, who sings songs with her beautiful voice at school, loses her voice and must rest her tired vocal cords. This temporary situation becomes an opportunity for a force that has suppressed women's voices for generations, as well as Daniela's peers, to intervene and cause her voice to be permanently silenced. Cuban and Brazilian directors Aria Sánchez and Marina Meira take a fundamental idea and present it with a powerful atmosphere that oscillates between horror and absurdity. The film, which draws attention with this atmosphere reminiscent of the darkness of oppressive mechanisms, won the Best Director Award at the 2025 Locarno Film Festival's short film competition.

Film Hakkında Detaylı Bilgiler

Gösterim Bilgileri

Gösterim Tarihi: 01 Aralık 2025
Yayın Yeri: Sinema
Tür: Kısa Film

Film Detayları

Ülke: -
Süre: 00:00:00

Seansları görmek için şehir seçiniz

Bu filmi izleyebileceğiniz sinemalarn ve seansları görebilmek için aşağıdaki şehir seç butonuna tıklayın.

veya Popüler Şehirler: